loading...
onlygame
sepehr بازدید : 17 چهارشنبه 22 آبان 1392 نظرات (0)

یک اکشن سوم شخص جدید که می‌خواهد پا جا پای بزرگان بگذارد. اگر به خاطر داشته باشید در نمایشگاه E3 سال گذشته THQ بازی Darksiders را معرفی کرد که برای این ناشر نوعی تجربه‌ی تازه به شمار می‌رفت. سال گذشته بازی نوید یک تجربه‌ی ناب را می‌داد و پس از نمایش امسال باید گفت در هیچ زمینه‌ای از جذابیت سال گذشته کم ندارد.

پایان دنیا آغاز Darksiders است، پایانی که هیچ انسانی بعد از آن نمی‌تواند روی زمین زندگی کند. زمانی که آتش و شهاب سنگ از آسمان می‌بارند و مرد و زن، پیر و جوان پریشان به این‌سو و آن‌سو می‌دوند و در سويی ديگر فرشتگان و شیاطین، زمین را به میدان جنگ بدل کرده‌اند؛ در این زمان است که چهار سوار آخرالزمان با نام‌های Pestilence (فتح، اسب سفید)، War (جنگ، اسب قرمز)، Famine (قحطی، اسب سیاه)، Death (مرگ، اسب رنگ‌پریده) وظیفه نظارت بر پایان رسیدن جهان را دارند

 

War و برادرانش در حال گشت‌و‌گذار در سطح زمین و اجرای وظایف آخرالزمانی خودشان بوده‌اند که ناگهان پیغامی برای احضار آنها وارد می‌شود. به آن ها دستور داده می‌شود تا سریعاً وقایع آخرالزمان را به اجرا در بیاورند اما بر اثر یک اشتباه دنیا به هم ریخته و فرشتگان و شیاطین در زمین برای آخرین منابع ارواح به جان یکدیگر می‌افتند. War برای پاسخ گویی به این بی‌نظمی ناگهانی به شورای مرموز و قدرتمند موسوم به Charred Council احضار شده و مورد بازخواست قرار می‌گیرد. Charred Council یک شورای بی‌طرف است که وقایع دوزخ و بهشت را کنترل می‌کند. سرانجام آنها در یک محاکمه، War را عامل این بی‌نظمی و آخرالزمان پیش از موعد مقرر معرفی و وی را محکوم می‌کنند. Charred جهت مجازات War تمام نیروهای جنگ را از او می‌گیرد. جنگ از شورا یک فرصت برای بازگشت به زمین می‌خواهد تا در یابد چه بر سر یارانش آمده و چگونه گمراه شده است تا بلکه بتواند بی‌گناهی خود را به اثبات برساند اما شورای Charred به شرطی وی را آزاد می‌کند که به همراه War، یک مراقب به نام The Watcher را همراهش به دنیا بفرستد. این نگهبان موجودی قدرتمنديست به حدی که قادر به نابودی War است و همین امر هم موجب سوء استفاده‌‌ی وی از قهرمان بازی می‌شود. سازندگان امیدوارند دیالوگ هایی که بین این دو افراد رد‌وبدل می شود کمی موجب جذاب‌تر شدن بازی شود.

در زمین مدت‌هاست که از پایان جهان گذشته و نه تنها دیگر انسانی باقی نمانده بلکه نبرد بین فرشتگان و شیاطین به انتهای خود نزدیک شده و شیاطین و هیولاها بیشتر زمین را به تصاحب خود در آورده‌اند. سوژه‌ی بازی چندان جدید نیست اما چیزی که آنرا از دیگر بازی های این سبک متمایز می کند استیل گرافیکی خاص آن است؛ به هر حال هر چه باشد استودیوی سازنده‌ی بازی "Vigil" توسط بزرگانی همچون "جو مادوریر" (Joe Madureira) و "دیوید آدامز" (David Adams) تاسیس شده است. "جو مادوریرا" هنرش را در طراحی کتاب‌های کمیک به خوبی در طراحی کاراکترهای Darksiders به رخ کشیده است.

 

تمام شخصیت‌ها (که تعدادشان زیاد هم هست) ظاهر جذاب و منحصر به فردی دارند به گونه‌ای که دو جناح موجود در بازی هیچ‌گاه به این زیبایی به تصویر کشیده نشده‌اند‌. همچنين نکته‌ی مهم در مورد قهرمان بازی این است که تازگی بسیاری برای گیمرها دارد؛ دیگر با یک قهرمان که هدفش نجات انسان‌هاست طرف نیستید و دیگر ضدقهرمانی را نمی‌بینید که می‌خواهد نسل بشر را از زمین کم کند؛ اینبار با یک ضد‌قهرمان روبرو هستید که تنها خودش مهم است و بس! یک سوار آخرالزمان مثل War سمت هیچ یک از دو جبهه نیست و عملاً به عنوان یک NoSider وظیفه‌ی ایجاد تعادل بین خیر و شر را دارد و البته اثبات بی‌گناهی خود و فهمیدن این که چرا از او به عنوان یک آلت دست استفاده شده است! علاوه بر این باید او قدرت‌های پیشین خود و از همه مهمتر Ruin، اسب آتشینش را باز پس گیرد تا دریابد چه کسانی موجب گمراهی وی شده‌اند و قصد زودتر از موعد مقرر اتفاق افتادن آخر الزمان را داشته‌اند. با اینکه War نسبت به حالت گذشته اش بسیار ضعیف شده اما هنوز هم با استفاده از شمشیر غول پیکرش به راحتی وارد میدان نبرد با شیاطین می‌شود. اگر Devil May Cry بازی کرده باشید با دیدن اولین تصاویر از War حتماً به یاد دانته خواهید افتاد.

محیط بازی کاملاً Open World است که پر است از رمز و راز و سیاه چال. بازیباز می‌تواند کاملاً آزادانه وارد دخمه‌های مختلف موجود در بازی شود و با از بین بردن شیاطین آنها، به قابیلت های جدیدی دست پیدا کند. البته در بازی علاوه بر این دخمه‌ها، آسمان خراش‌ها، خرابه‌ها و قلعه‌های افسانه‌ای هم وجود دارد که احتمالاً بیشتر آنها نقش خاصی را در بازی ندارند.

در اولین نگاه جنگ نبرد خود را در یک میدان شهر آغاز کرد که هنوز صحنه‌ی درگیری The Fallen (آدم‌هایی که انسانیت خود را از دست داده‌اند) و فرشتگان و شیاطین بود. از آنجایی که شیاطین بیشتر دنیا را به تصاحب خود در آورده‌اند هنوز هم تعدادی از فرشتگان باقی مانده‌اند که با دیدن شیاطین تا آخرین نفس با آنها نبرد می‌کنند. در اکثر مناظر می‌توانید مشاهده کنید که نبرد‌ها با حالتی وحشیانه در حال انجام هستند؛ حال تصمیم با شماست که در میان آنها مداخله کنید یا خیر.

همان‌طور که از قبل گفته شد شما می‌توانید آزادانه در دنیای بازی به سفر بپردازید. تنها برخی از مسیرها در ابتدا برای شما محدود هستند که با استفاده از قابلیت‌های خاصی می‌بایست از آن‌ها عبور کنید. برای مثال در بازی نیرویی دریافت می‌کنید که به شما توانایی پیمودن مسافت‌های بسیار بالا را که قسمت‌های مختلف دنیا را از هم جدا می کنند می‌دهد. تمام دنیای گسترده بازی نیز بدون بارگزاری ظاهر می‌شود و در اصل در حین بازی دچار وقفه نمی‌شوید.

 

در اکثر اوقات شما سوار بر Ruin (فنا)، اسب پا آتشین خود خواهید بود. برای بدست آوردن Ruin نيز می‌بایست از میان چند نبرد گلادیاتوری بگذرید. در اولین نبرد شما با تعدادی از دشمنان معمولی مواجه خواهید شد و فقط یک اسب سوار مشکل ایجاد خواهد کرد. در نبرد دوم با تعداد بیشتری از آن اسب سوار‌ها مبارزه خواهید کرد تا اینکه رئیس آن قسمت سوار بر Ruin وارد شود. پس از مدتی نبرد، War پاهای رئیس را از ناحیه زیر زانو مورد نوازش قرار می‌دهد؛ اما Ruin از همان ابتدا اجازه‌ی سواری به War را نمی دهد، بنابراین می‌بایست به دیدن ميان‌پرده‌ای کوتاه از رام کردن فنا توسط جنگ بنشینیم.

با بدست آوردن Ruin شما به قابلیت‌های ویژه‌ای از جمله زیر پا له کردن دشمنان دست خواهید یافت. همچنین بر روی Ruin دسترسی به شمشیر و تفنگ نیز خواهید داشت. وجود Ruin فقط به همینجا ختم نمی‌شود و او نقش بسیار بزرگی در پیمودن مسافت‌های طولانی دارد. همچنین قسمت‌هایی از دنیا به نام (Ashlands) وجود دارند که سفر از آنها بدون Ruin امکان‌پذیر نیست.

Ashlands پر است از کرم‌های غول پیکر که آماده هستند تا هر جنبنده‌ای را ببلعند. هنگام رویارویی با آنها می‌بایست با استفاده از سرعت فنا از حملات دشمنان جاخالی داده و سپس با استفاده از Railgun آنها را مورد هدف قرار دهید. آن قدر باید این کار را تکرار کنید تا آن‌ها را از پای در بیاورید و سرانجام با یک ضربه‌ی شمشیر شکم کرم را سفره کنید.

War می تواند هم‌زمان با سلاح‌های سردی نظیر شمشیر و سلاح‌های گرم مانند Pistol یا Rocket Launcher (البته نسخه‌ی شیطانی!) با دشمنان مبارزه کند. برخی از تجهیزات وی یادآور سری بازی‌های Zelda هستند که در راسشان اسلحه‌ای شبیه بومرنگ تیغ دار به نام Crossblades قرار دارد. این وسیله علاوه بر یک سلاح دوربرد قابلیت‌های دیگری هم دارد که از میانشان می توان قدرت انتخاب چند هدف و سپس پرتاب آن به سبک Batarang مخصوص بتمن اشاره کرد. تیر چراغ برق و دیگر بقایای تمدن هم برای مشت‌ومال دادن دشمنان همیشه در دسترس هستند. طبق گفته‌ی سازندگان همین تسلیحات هم در طول بازی قدرت‌های جدیدی پیدا کرده و همواره ارتقاء می‌یابند؛ مثلاً همین شمشیر ساده‌ی اول بازی قابلیتی بدست می‌آورد که با فرو کردنش در زمین، نیزه و تیغ‌های مرگباری همانند بازی Prototype زیر پای دشمنان سبز می‌شوند.

 

با کشتن هر کاراکتر، از آنها تعدادی ارواح آزاد می‌شود (که باز هم شباهت زیادی به ارواح رنگی Devil May Cry دارد)؛ این ارواح خود به سه گروه زرد (شرارت)، سبز (جان) و آبی (پول) تبدیل می‌شوند. در واقع جنگ اصلی بین بهشت و جهنم در Darksiders بر سر همین ارواح در می‌گیرد که با جمع‌آوری آنها می‌توانید سلامتی خود را ارتقاء داده و یا در معامله با یک دلال ارواح، قابلیت‌ها و قدرت‌های از دست رفته‌ی خود را باز پس گیرید، مانند زره‌های تازه و ضربات عنصری. همچنین سازندگان برای پررنگ کردن المان‌های نقش آفرینی بازی یک Inventory هم برای بازی طراحی کرده‌اند که می‌توان به کمک آن قدرت‌های مخصوصی به تسلیحات خود اختصاص داد.

لازم به ذکر است که صحنه‌های QTE نيز واقعاً دیدنی کار شده‌اند؛ برای مثال زمانی که در حال تمام کردن کار یک هیولا هستید این بار بازی به God of War شباهت پیدا می‌کند، یعنی اگر به دشمن نزدیک شده و دکمه‌ی B یا دایره را بزنید War با یک حرکت سینمایی معمولاً خشن او را تکه پاره کرده و از بین می‌برد. یک حالت فوق العاده همانند دوئل تریگر دانته هم وجود دارد که War را تبدیل به یک شیطان بی‌رحم با ضربات مرگبار می‌کند!


همانطور که می‌بینید همه‌ی کلیشه‌ها در Darksiders رعایت شده‌اند. این بازی زیبا در زمستان امسال برای کنسول‌های Xbox 360 و PlayStation 3 وارد بازار خواهد شد.      

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 6
  • بازدید سال : 8
  • بازدید کلی : 96